جنگل،زیباترین جلوه طبیعت (حفظ و نگهداری آن وظیفه همگانی است)
بیا تا گل برافشانیم و........ فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ :علی امیدی
مطالب اخیر
نویسندگان

پیش حمل یک نوع حمل و نقل اولیه است که شامل بارکردن قطعات درخت، حمل و خروج و انتقال آنها به محل دپو می باشد.اصولا بعد از مرحله پیش حمل،چوب آلات به محل مصرف حمل می گردند. ولی عملا در اکثر طرح های جنگلداری، این اتفاق رخ نمی دهد. بعبارتی دیگر جاده های جنگلی،بدلایل حساسیت های زیست محیطی ،با کمترین اصول فنی مربوط به ابعاد عرض مفید،شانه های خاکریزی و خاکبرداری،کیفیت زیرسازی و روسازی جاده های جنگلی، تعداد و ابعاد محل های دپوی چوب ساخته شده ،درنتیجه در بسیاری از موارد،کامیون داران رغبتی به آمدن به داخل جنگلها نداشته و بدینوسیله حمل چوب الات از محل های دپوی کنار جاده جنگلی امکان پذیر نمی گردد.در نتیجه چوب الات حمل اولیه،مجددا با کامیونت و کامیون های بکار گرفته شده بوسیله مجری طرح بارگیری و به ایستگاه اصلی یا یارد مجری طرح منتقل می گردند لذا این مرحله از حمل تحت عنوان حمل اولیه یا مرحله حد واسط بین مرحله حمل های اولیه و ثانویه محسوب می شود.

بعد از قطع و سرشاخه زنی و در صورت لزوم بینه بری ، فرآیند کار خارج کردن محصولات از عرصه به محل دپو و از آنجا به محل مصرف، بصورت حمل و نقل اولیه، بارگیری و حمل و نقل ثانویه تقسیم بندی می شوند. در یک سیستم کامل و صحیح مکانیزه مربوط به خارج کردن چوب آلات از عرصه، بارگیری و حمل به محل مصرف، دستگاه بارگیری یا لودر چنگک دار، کار هماهنگی در مجموعه و تنظیم گلوگاه را به انجام می رساند. بارگیری مرحله ای است که حمل و نقل اولیه و ثانویه را به یکدیگر در محل دپو مرتبط می کند و وسیله انجام این مرحله معمولا" لودر می باشد.

لازم بذکر است در مواردی همچون شرکت شفارود، شیوه خروج مقطوعات معمولا" بدین صورت است که مقطوعات بصورت تنه بلند یاگرده بینه های بلند و کوتاه ( اگر قطور باشند کوتاه هستند ) با اسکیدر به کنار جاده منتقل می شود  ( یعنی حمل و نقل اولیه انجام می گیرد)، سپس در محل دپوی موقت بوسیله لودر چنگک دار، چوب آلات تنه بلند و متوسط بر روی کامیون ها بارگیری شده و به یارد شرکت ( محل دپوی اصلی مقطوعات یا پایانه محصولات قابل فروش شرکت شفارود ) حمل می شوند و در آنجا به محصولات بینه کوتاه ( در صورت نیاز خریدار) تبدیل و مجددا" با لودر بارگیری شده و به بازار مصرف انتقال داده می شوند. مشابه این روش ممکن است در بعضی از مجریان دیگر طرحهای جنگلداری نیز رواج داشته باشد ( یعنی دارای محل دپوی انتهایی بوده و مقطوعات و محصولات خود را از آنجا به فروش برسانند ).

 مرحله حمل و نقل توصیف شده که از محل دپوی موقت تا محل دپوی اصلی انجام می گیرد مرحله حمل و نقل حد واسط حمل و نقل اول و حمل و نقل ثانویه بوده و جزء حمل و نقل سرد محسوب می شود و لودر نقش تعیین کننده در گلوگاه موصوف را دارد.





نوع مطلب : یادداشت ها و تحلیل های شخصی، 
برچسب ها : حمل و نقل اولیه، حمل و نقل ثانویه، پیش حمل، بهره برداری، محل دپو، یارد، حمل سرد،
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 15 تیر 1393
شنبه 31 تیر 1396 03:40 ب.ظ
I believe that is among the so much important information for me.
And i'm glad reading your article. But wanna statement on few normal issues, The web
site style is perfect, the articles is truly excellent : D.
Excellent activity, cheers
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی